در راستای هم افزایی و خدمتگزاری برای توانمندسازی محرومان و مستضعفان شهرستان، نشست هم اندیشی اعضای کارگروه تامین اجتماعی و مسکن شهرستان با حضور فلاح فرماندار شهرستان برگزار شد.

در این جلسه “حسین زین الدینی” رئیس کمیته امداد و دبیر کارگروه تامین اجتماعی و مسکن شهرستان با اشاره به تجربه کمیته امداد در ارائه خدمات عمرانی به محرومان، گفت: یکی از خدمات انجام شده توسط این نهاد در راستای توانمندسازی محرومان، ساخت و ساز منزل مسکونی و کمک به تعمیر و بازسازی منازل نیازمندان می باشد.

وی بابیان اینکه کمیته امداد همواره در ارائه خدمات تاثیر گذار جهت بهتر شدن وضعیت زندگی محرومین، اقدامات مختلفی داشته است، افزود: از سال ۸۴ تا کنون تعداد ۱۰۵ واحد مسکونی توسط کمیته امداد حضرت امام(ره) شهرستان ساخته شده و ۹۵۴ مورد فعالیت عمرانی جهت تعمیر و بازسازی منازل مددجویان صورت گرفته است.

زین الدینی تاکید کرد: با شناختی که این نهاد از وضعیت محرومان و مددجویان شهرستان دارد، اگر نهادها و مراکز مرتبط با حوزه عمران و ساخت وساز و همچنین خیرین شهرستان همکاری و همیاری لازم را داشته باشند، خدمات بهتری را می توان به اقشار ضعیف جامعه ارائه کرد.

در ادامه جلسه، “حسین فلاح” فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه بحث مسکن نیازمندان، موضوع مهمی است، گفت: باید فرهنگ بسیجی و داشتن روحیه بسیجی را در حل مسائل و مشکلات اجتماعی کاربردی کرد.

وی افزود: اگر با فراهم بودن اعتبارات، کاری صورت گیرد، خیلی هنر نیست ، بلکه اگر در شرایط سخت ما بتوانیم کارگروهی و تصمیمات مشارکتی داشته باشیم، آن حرکت، حرکتی ارزشی است.

فلاح با بیان اینکه برگزاری جلسات اگر صرفا یک بحث تعارف و یک نشست و برخاست تنها باشد، ارزشی ندارد، گفت: نگاه تشکیلاتی داشتن و این نهاد و آن نهاد را محور قرار دادن، نمی تواند نتایج مطلوبی را بدنبال داشته باشد و مدیریت امور شهرستان باید جهادی و بسیجی وار باشد نه تحکمی، فلذا باید از همه توان و پتانسیل های شهرستان در جهت خدمت رسانی به مردم استفاده کرد.

وی ادامه داد: آمار خدمات انجام شده توسط کمیته امداد خیلی خوب و جای بسی تقدیر و تشکر دارد، اما می توان خدمات بیشتر و بهتری را ارائه کرد، مشروط بر اینکه همه مسوولین شهرستان با همکاری و همیاری مردم و خیرین در قالب بسیج سازندگی و داشتن روحیه جهادی، همه تلاش خود را برای این امر ارزشی به کار گیرند.

فرماندار شهرستان در ادامه خطاب به اعضای کارگروه تامین اجتماعی و مسکن شهرستان گفت: یک اتفاق خوب و سازنده می تواند باعث پیشگیری از بسیاری مسائل و مشکلات روحی و روانی و آسیبهای اجتماعی خانواده ها شود، بنابراین در این مدت باقی مانده از سال، باید بتوانیم با احداث حداقل ۳۰ واحد مسکونی دل نیازمندان را شاد کنیم ،‌ و این محقق نمی شود، مگر با همکاری همه دستگاهها و نهادهای مرتبط و همچنین کمکهای مردمی و خیرین شهرستان.

در ادامه این نشست، مسوولین حاضردر جلسه با توجه به حوزه مسوولیتی خود، به طرح دیدگاهها و نظرات خود پرداخته، پیرامون مسائل مطروحه ، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در پایان جلسه پس از جمع بندی مباحث، مقرر شد با مسوولیت مستقیم آقای زین الدینی، دبیر کارگروه تامین اجتماعی و مسکن شهرستان، نسبت به شناسایی قطعات زمین مناسب در محلات مختلف شهرستان و همچنین تهیه نقشه جامع با زیربنای مناسب اقدام لازم صورت گرفته، تا انشاءالله با همکاری و همیاری دستگاههای مرتبط و جذب کمکهای مردمی و شناسایی خیرین برای انجام این امر خیر ، ساخت ساخت وساز ۳۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری محقق شود.

خاطر نشان می کند اعضای کار گروه تامین اجتماعی و مسکن شهرستان متشکل از نماینده امام جمعه بخشدار مرکزی، بخشداربخش بفروئیه، رئیس بنیاد مسکن، رئیس اداره مسکن و شهرسازی، شهردار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، فرماندهی بسیج سازندگی و رئیس شورای اسلامی شهرستان می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا